Some methodological principles works on artistic image
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6110Keywords:
musical and stage activity, musical thought, character, creative potential, (self) cognition, (seif) actualization, personal expressionAbstract
The author touches upon the problems of character creation in the process of musical and stage activity children's opera in particular. The production of children’s opera in the schooling process helps the music teacher to expose his professional skills and gives the opportunities for his personal expression and development.
Downloads
Metrics
References
Бахтин М.М. Вопросы литературы и эстетики. - М.: Художественная литература, 1975.
Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. - М.: Искусство, 1979.
Борее Ю.Б. Эстетика. - М: Изд-во политической литературы, 1988. - 496 с.
Еремеев А.Ф. Границы искусства - М.: Искусство, 1987. -319 с.
Захава Б. Мастерство актера и режиссера. - М.: Просвещение, 1973. - 320 с.
Курышева Т.А. Театральность и музыка - М.: Сов. композитор, 1984. - 201 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. - Т.2. - М.: Педагогика, 1989. -328 с.
Станиславский К.С. Собр. соч.: В 8-ми т. -Т. 2. - М., 1954. - 354 с.
Шгльпяков О.Ф. Музыкачьно-испачнительекая техника и художественный образ.- Л: Музыка. - 1986. - 124 с.
Якупов Л Музыкальная коммуникация - Новосибирск, 1993.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 K.H. Melchenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.