The ways of formation of scholars' aesthetic feelings using synthesis of arts

Authors

  • I.V. Mohiley Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6112

Keywords:

aesthetic feelings, synthesis of arts, active forms and methods of education

Abstract

The article shows the aesthetic feelings' formation of scholars on art lessons exposes the research maintenance of efficacy of active forms and methods of education which were detached. The article renders the results of diagnostic of levels of aesthetic feeluigs' formation using synthesis of arts.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 78 / PDF downloads: 43

References

Бабанский Ю.К. Рациональная организация учебной деятельности. - М.: Знание, 1981. - 96 с.

Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. - М: Педагогика, 1981.

Молзл Л. Концепція загальної мистецької освіти // Мистецтво та освіта. - 2004. - №1.- С. 2-4.

Пеменський К.М. Мудрость красоты: О проблемах эстетического воспитания. - М.: Знание, 1981. - 192 с.

Рудницька О.П. Педагогіка загальна та мистецька: Навчальний посібник. - Тернопіль: Навчальна книга Бандам, 2005. - 360 с.

Сухомяинский В.А. Рождение гражданина. - К: Рад. школа, 1985. - 557 с.

Published

14-12-2006

How to Cite

Mohiley, I. (2006). The ways of formation of scholars’ aesthetic feelings using synthesis of arts. Educational Dimension, 16(1), 333–339. https://doi.org/10.31812/educdim.6112