Creative orientation of formation of musical-aesthetic orientations of the future teachers in cognitive activity

Authors

  • O.M. Ponomarova Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6187

Keywords:

creative activity, outside of educational preparation, integration of arts

Abstract

The article deals with some problems of aestenc and musical orientations in the process of students' creative activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 48

References

Арановский М.Г. О психологических предпосылках предметно-пространственных слуховых представлений / Проблемы музыкального мышления. Сборник статей. Составитель и редактор Арановский М.Г. - М.: Музыка, 1974. - С. 252-271.

Дружинин В.Н. Психология общих способностей. - СПб.: Питер Ком., 1999. - 368 с.

Курышева Т.А. Театральность и музыка. - М.: Сов. композитор, 1984. - 200 с.

Назайкинский Е.В. О психологии музыкального восприятия. - М.: Музыка, 1972. - 384 с.

Сохор А. Социология и музыкальная культура / Вопросы социологии и эстетики музыки. Сборник статей. - 1 ч. - Л.: Советский композитор, 1980. - 296 с.

Юсов Б.П. О взаимодействии искусств в развитии детей на интегрированных занятиях // Когда все искусства вместе... Полихудожественное развитие учащихся различных возрастных групп. Пособие для учителя. (Б.П. Юсов, Т.И. Сухова, Л.Г. Савенькова, под общ. ред. Б.П. Юсова. - М.: ИЦЭВ РАО, 1995. - 10 план НИР 1995 года. - С. 8-49.

Published

14-12-2006

How to Cite

Ponomarova, O. (2006). Creative orientation of formation of musical-aesthetic orientations of the future teachers in cognitive activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 16(2), 71–80. https://doi.org/10.31812/educdim.6187