INTEGRATION PROBLEMS AND UNIVERSITY SCIENCE

Authors

  • S.M. Porev

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6319

Abstract

In this article is considered a problem of development of scientific and scientific-technical activity at universities of the country in a context of integration of system of higher education and the academic science. Showed the results of the analysis of foreign
experience and of Russian-American cooperation within the program of integration of a science and education. Is offered forms and actions for development of a science in system of higher education on the basis of application of models of research, innovational and regional universities, university complexes and the scientific-educational centers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 60 / PDF downloads: 39

References

Горобець Ю.І., Порев С.М. Змістовні та організаційні аспекти розвитку наукової діяльності технічних університетів // Педагогіка і психологія. - 2006. - №4. - С. 42-54.

Порев С.М. Проблеми збалансованого розвитку кадрового наукового потенціалу університетів // Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія /ВДПУ ім.Михайла

Коцюбинського. - Вінниця, 2006. - Bип. 18. - С. 12-19.

Наукова та інноваційна діяльність в Україні. Стат. зв. / Держкомстат. - К.: 2001.

Исследовательские университеты. Интеграция науки и образования: Материалы российско-американской научной конференции «Исследовательские университеты», Москва, 4-6 апреля 2004. - Тверской ИнноЦентр, 2005. - 234 с.

Стратегия развития науки и инноваций в Российской Федерации на период до 2015 года / Утверждена Межведомственной комиссией по научно-инновационной политике (протокол от 15.02. 2006 г. № 1). - Министерство образования и науки Российской Федерации. - Москва, 2006.

Поляков М.В., Савчук B.C. Класичний університет: еволюція, сучасний стан, перспективи. - К.: Генеза, 2004. - 416 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Porev, S. (2007). INTEGRATION PROBLEMS AND UNIVERSITY SCIENCE. Educational Dimension, 17, 3–15. https://doi.org/10.31812/educdim.6319

Issue

Section

Articles