ANALYSIS OF THE INTERPRETATION OF THE CONCEPT "COMPETENCE" IN SCIENTIFIC LITERATURE

Authors

  • S.S. Tomilina

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6336

Abstract

The article is devoted to different approaches to the category “competence”, its main characteristics, types. The own notion o f the term “competence” is considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 58

References

К. Відніс-Трофименко Школа молодого вчителя. - К., 2005. - С. 5-32.

Т. Волобуєва Оновлення змісту професійної компетентності педагогічних кадрів // Рідна школа. - 2006. - №3. - С. 34-38

Б. Жебровський, Л. Ващенко Професійна етика вчителя: час і вимоги. - К., 2000. - С.13.

Г. Ларионова Компетенции в профессиональной подготовке студентов вуза: Монография Челябинск, 2004.

О. Онаць Практика формування професійної компетентності молодого вчителя // Шлях до освіти. - 2005. - №3. - С. 34-38.

А. Присяжная Прогностическая компетентность преподавателй и обучаемых. // Педагогика - 2005. - №5. - С. 71-78.

Published

27-12-2007

How to Cite

Tomilina, S. (2007). ANALYSIS OF THE INTERPRETATION OF THE CONCEPT "COMPETENCE" IN SCIENTIFIC LITERATURE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 67–72. https://doi.org/10.31812/educdim.6336

Issue

Section

Articles