ANALYSIS OF THE INTERPRETATION OF THE CONCEPT OF “REFLECTION”, “REFLECTIVE SKILLS” IN SCIENTIFIC LITERATURE
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6338Abstract
The paper is devoted to the analysis of different approaches to the notion “reflexion” and “reflexire sldlls” in literature on Pedagogics and Psychology.
Downloads
Metrics
References
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. -К.: Рад. школа, 1989. - 376 с.
Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. - М.: Педагогика, 1981. - 276 с.
Общая психология /Под ред. A.B. Петровского. - М.: Просвещение, 1986. - 314 с.
Основи психології / За заг. ред. О.В. Киричука, В.А. Роменця. - К.: Либідь, 1995. - 326 с.
Професійне становлення майбутнього вчителя / За ред. проф. Л.В. Кондрашової. - Кривий Ріг, 2006. - 325 с.
Психологія: Підручник /За ред. Ю.А. Трофімова. -K.: Либідь, 2005. - 560 с.
Сластёнин В.А.Педагогика. - М.: Высшая школа, 1977. - 324 с.
Тур Р.І. Педагогічна рефлексія - основа формування творчого саморозвитку особистості //Управління школою. - 2004. -№ 13. - С . 17-23.
Черный Е.В. Инициирование профессиональной рефлексии у педагогов // Практична психологія та соціальна робота. - 2002. - №3. - С. 43-49.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 S.P. Bilokonnyy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.