ANALYSIS OF THE INTERPRETATION OF THE CONCEPT OF “REFLECTION”, “REFLECTIVE SKILLS” IN SCIENTIFIC LITERATURE

Authors

  • S.P. Bilokonnyy ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6338

Abstract

The paper is devoted to the analysis of different approaches to the notion “reflexion” and “reflexire sldlls” in literature on Pedagogics and Psychology.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. -К.: Рад. школа, 1989. - 376 с.

Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. - М.: Педагогика, 1981. - 276 с.

Общая психология /Под ред. A.B. Петровского. - М.: Просвещение, 1986. - 314 с.

Основи психології / За заг. ред. О.В. Киричука, В.А. Роменця. - К.: Либідь, 1995. - 326 с.

Професійне становлення майбутнього вчителя / За ред. проф. Л.В. Кондрашової. - Кривий Ріг, 2006. - 325 с.

Психологія: Підручник /За ред. Ю.А. Трофімова. -K.: Либідь, 2005. - 560 с.

Сластёнин В.А.Педагогика. - М.: Высшая школа, 1977. - 324 с.

Тур Р.І. Педагогічна рефлексія - основа формування творчого саморозвитку особистості //Управління школою. - 2004. -№ 13. - С . 17-23.

Черный Е.В. Инициирование профессиональной рефлексии у педагогов // Практична психологія та соціальна робота. - 2002. - №3. - С. 43-49.

Published

27-12-2007

Issue

Section

Articles

How to Cite

ANALYSIS OF THE INTERPRETATION OF THE CONCEPT OF “REFLECTION”, “REFLECTIVE SKILLS” IN SCIENTIFIC LITERATURE. (2007). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 78-83. https://doi.org/10.31812/educdim.6338

Most read articles by the same author(s)