THE ROLE OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE IN FORMING THE NEED FOR SELF-EXPRESSION STUDENTS IN THE FUTURE PROFESSIONAL ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6351Abstract
The aim o f the article is to determine the importance in terms of psychological and pedagogical knowledge about social selfidentification of personality in the process of forming students’ needs of self expression in their future professional activity.
Downloads
Metrics
References
Большой психологический словарь / Сост. и общ. ред. Б.Мещеряков, В.Зинченко. - СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2004. - 672 с.
Кондрашова Л.В. Морально-психологічна готовність студента до вчительської діяльності. - К.: Вища школа, 1987. - 56 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения // В двух томах. - Т. 2. - М.: Педагогика, 1983.
Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний огляд / За ред.. д.п.н., професора Л.В. Кондрашової. - Кривий Ріг, 2006. - 327 с.
Ткаченко В. Освітня політика в контексті глобалізаційних процесів // Освіта. - 2006. - №36-37. - С. 6-7.
Чобітько М.Г. Особістісно орієнтоване професійне навчання: зміст і структура // Педагогіка і психологія: Вісник АПН України. - 2004. - №3. - С. 48-57.
Хьелл Л., Зиглер Д. Теория личности. - СПб.: Изд-во «Питер», 2000. - 608 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 Е.А. Annyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.