ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FORMATION OF SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION FUTURE TEACHERS

Authors

  • O.I. Kopitsa

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6355

Abstract

In the given article the organizing-pedagogical conditions of the formation of the dialogue interaction skills are considered. The author of the article emphasizes the urgency of studying the given problem, as the dialogue interaction skills definitely determine readiness of the students for the future pedagogical activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 59

References

Блинова Е.Е. Формирование открытости к общению у будущего учителя: Дис. ... канд. психол. наук: 19. 00. 07. / Херсонский государственный педагогический университет. - Херсон, 2000. - 184 с.

Булатова О.С. Педагогический артистизм: Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений. - М.: Издательский центр “Академия”, 2001. - 240 с.

Диалог в обучающей системе / Под ред. Е.И. Машбиц, В.В. Андриевской, Е.Ю. Комиссаровой. - К: Вища школа, 1989.- 183 с.

Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: Метод, посібник / Уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. - К.: А.П.Н., 2002. - 135 с.

Морозов В.В. Формування готовності студентів педагогічних закладів до діалогічного навчання: Дис. ... канд. пед. наук: 13. 00. 04. / Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг, 2000. - 196 с.

Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посібник. - К.: Вища школа, 2004. - 335 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Kopitsa, O. (2007). ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FORMATION OF SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION FUTURE TEACHERS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 127–133. https://doi.org/10.31812/educdim.6355

Issue

Section

Articles