ORGANIZATIONAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FORMATION OF SKILLS OF DIALOGICAL INTERACTION FUTURE TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6355Abstract
In the given article the organizing-pedagogical conditions of the formation of the dialogue interaction skills are considered. The author of the article emphasizes the urgency of studying the given problem, as the dialogue interaction skills definitely determine readiness of the students for the future pedagogical activity.
Downloads
Metrics
References
Блинова Е.Е. Формирование открытости к общению у будущего учителя: Дис. ... канд. психол. наук: 19. 00. 07. / Херсонский государственный педагогический университет. - Херсон, 2000. - 184 с.
Булатова О.С. Педагогический артистизм: Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений. - М.: Издательский центр “Академия”, 2001. - 240 с.
Диалог в обучающей системе / Под ред. Е.И. Машбиц, В.В. Андриевской, Е.Ю. Комиссаровой. - К: Вища школа, 1989.- 183 с.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: Метод, посібник / Уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. - К.: А.П.Н., 2002. - 135 с.
Морозов В.В. Формування готовності студентів педагогічних закладів до діалогічного навчання: Дис. ... канд. пед. наук: 13. 00. 04. / Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг, 2000. - 196 с.
Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посібник. - К.: Вища школа, 2004. - 335 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 O.I. Kopitsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.