ORGANIZATION OF GAME ACTIVITIES IN PRACTICAL CLASSES ON GERMAN AS A SECOND LANGUAGE IN FACULTY STUDENT TRAINING SYSTEMS FOREIGN LANGUAGES FOR FOREIGN COMMUNICATION

Authors

  • S.O. Smolova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6370

Abstract

The article shows the essence of the students' playing activity during their foreign language communication training on the practical tasks by German. The author gives the examples of using some kinds of games in practice and demonstrates the effectiveness of using playing activities of students as prospective teachers in order to prepare them to foreign communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 65

References

Близнюк О.І., Панова Л.С. Ігри у навчанні іноземних мов: Посібник для вчителів. - K.: Освіта, 1997. - 64 с.

Вербицкий А.А. Деловая игра как метод активного обучения // Современная высшая школа. - 1982. - № 3

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - Київ-Либідь, 1997

Процесс обучения в высшей школе: Учебное пособие / Л.В. Кондрашова. - Кривой Рог: ИВИ, 2000

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид.2-е, випр. і перероб./ Кол. авторів під керівн. С.Ю.Ніколаєвої. - K.: Ленвіт, 2002. - 328 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Smolova, S. (2007). ORGANIZATION OF GAME ACTIVITIES IN PRACTICAL CLASSES ON GERMAN AS A SECOND LANGUAGE IN FACULTY STUDENT TRAINING SYSTEMS FOREIGN LANGUAGES FOR FOREIGN COMMUNICATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 241–247. https://doi.org/10.31812/educdim.6370

Issue

Section

Articles