PERSONALITY-ORIENTED LEARNING - A FACTOR FORMATION OF KEY COMPETENCES GENERAL SECONDARY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6382Abstract
In article is analyzed essence of the notion "competence” and features competency in domestic and foreign pedagogical science and practice. The author considers specific groups of the personality-oriented education which caused it as factor of the shaping one of the key competency - a skills to learn. Also the author offers a facility of the education, influencing upon shaping the intellectual sphere of personality.
Downloads
Metrics
References
Бех І.Д. Особистісно-зорієнтоване виховання - нова освітня філософія // Педагогіка толерантності. - 2001. - № 1. - С. 16-19.
Деркач Л.М. Психологія самоконтролю в процесі засвоєння іноземної мови: Монографія. - Дн-ськ, 1993. - 132 с.
Егоров С.Ф. Хрестоматия по истории школы и педагогики в России (до Великой Октябрьской социалистической революции). Учебное пособие для студентов пед. институтов / Под ред.д-рапед. наук, профессора Ш.И. Ганелина. Сост. и автор вводных очерков канд. пед. наук С.Ф. Егоров. - М.: Просвещение, 1974. - 523 с.
Єрмаков І.Г. Образ школи у контексті життєтворчості особистості // Імідж школи на порозі XXI століття: Практико-зорієнтований посібник. Ред. кол.: Т.С. Антоненко (голова), І.Г. Єрмаков (науковий редактор) та інші - К., 1998. - С. 7-26.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. - К., 2004. - 112 с.
Опыт компьютерной педагогической диагностики творческих способностей / Под ред. В.И. Андреева. - Казань: Изд-во Казанск. ун-та, 1989. - 143 с.
Песталоцци И.Г. Памятная записка парижским друзьям о сущности и цели метода // Избр. соч.: В 2 т. - М., 1981. - Т.1. - С. 222.
Пряникова В.Г., Равкин З.И. История образования и педагогической мысли. Учебник-справочник. - М.: Новая школа. - 1994. - 96 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 I.V. Lovyanova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.