PLAYING TEACHING AS A WAY OF ACTIVIZATION COMMUNICATIONAL POSITION OF THE PUPILS

Authors

  • D.V. Sherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6390

Abstract

The prospect of using imitation and playing teaching as a way of stimulation and formation of active communicational position of pupils in the studing process are examined in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 62 / PDF downloads: 39

References

Бодалев А. А. Личность и общение. - М.: Международная педагогическая академия, 1995. - 328 с.

Газман О. С. Проблема формирования личности школьника в игре // Педагогика и психология игры: Сб. науч. тр. - Новосибирск: НГПИ, 1985. - С. 14-28.

Грехнев В. С. Культура взаимоотношений учителя с учениками // Культура педагогического общения. - М.: Просвещение, 1990. - С. 56-95.

Кларин М. В. Игра в учебном процесе // Сов. Педагогика. - 1985. - № 6. - C. 57-61.

Психология подростка. - М., 2003.

Стяглик Н. І. Нетрадиційні форми навчання та їх вплив на якість навчального процесу в школі: Автореф. дис... канд. пед. наук. - Харк. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - 25 с.

Щукина Г. И. Активизация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе. - М., 1979. - 160 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Sherbyna, D. (2007). PLAYING TEACHING AS A WAY OF ACTIVIZATION COMMUNICATIONAL POSITION OF THE PUPILS. Educational Dimension, 17, 353–357. https://doi.org/10.31812/educdim.6390

Issue

Section

Articles