MUSIC FOLKLORE AS A SPECIALIZATION IN THE SYSTEM OF HIGHER MUSIC EDUCATION OF UKRAINE

Authors

  • T.V. Karpinska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6394

Abstract

The article analysis the specifics of teaching musical falklore and study of falk-lore in the system of higher musical education of Ukraine (the Academies of Music, Music Pedagogical Departments of Teacher's Training Universities, Universities of Culture and Arts). On the basis of the analyses of higher musical establishments curricula and syllabi the pedagogical aspect of musicologist and specialists in folklore training is revealed. It is emphasized that the musical and study of falk-lore education fixedly occupied a fitting place in the system of musical pedagogics, the speciality “Musical Falk-Lore” firmly established and is provided by the series of twenty special subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 70 / PDF downloads: 41

References

Іваницький А.І. Українська музична фольклористика (методологія і методика): Навч. посібник. - K.: Заповіт, 1997. - 392 с.

Навчальні дисципліни по кафедрі музичної фольклористики. - K.: НМАУ, 2003.- 4 с.

Методика викладання фольклористичних дисциплін. Типова програма / Укл. Шевченко В.В. - K.: КНУКіМ, 2003. - 10 с.

Мистецтво. Завдання і тести. 4.1. Посібник-довідник для вступників до вищих навчальних закладів із спеціальності “Музика” /Автор Болгарський А.Г. - K.: Генеза, 1993. - 32 с.

Музично-етнографічна практика: Методичні рекомендації для теоретико-композиторського факультета / Укладач Б. Луканюк. - K.: МКНЗМК, 1995. - 31 с.

Методика викладання музично-теоретичних і музично-історичних предметів: Музична школа - училище - консерваторія /Упоряд. В.Самохвалов. - K.: Муз. Україна, 1983. - 96 с.

Сухомлинська О.В. Історично-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем. - К.: АПН, 2003. - 68 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Karpinska, T. (2007). MUSIC FOLKLORE AS A SPECIALIZATION IN THE SYSTEM OF HIGHER MUSIC EDUCATION OF UKRAINE. Educational Dimension, 17, 364–370. https://doi.org/10.31812/educdim.6394

Issue

Section

Articles