PECULIARITIES OF PEDAGOGICAL VISION FEOKTIST HARTAHAYEM THE PROCESS OF TEACHING LANGUAGES IN POLISH GYMNASIUMS OF THE SECOND HALF OF THE XIX CENTURY

Authors

  • I.V. Sharovarina

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6404

Abstract

The language teaching methodology can be defined as the comparative methodology based on synthetic means taking into account perceptual psychology, teaching approach in native language, linguistic translating, mechanical and intentional reading.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 55

References

Александр Домащенко Язык не выбирают // «Странник» - Донецк, 2003, №1. -С.70-73.

Крутецкий В. А. Психология: Учебник для учащихся педагогических училищ. - М.: Просвещение, 1980. - 352 с., ил.

Новітній російсько-український словник : Близько 50 тис. слів / За ред. Л.Г.Савченко. - Вид. друге. - X.: Прапор, 2004. - 1135с. (Серія “Від А до Я”).

Нечепоренко Л.С. Педагогика. Учебное пособие. (Краткий курс для иностранных студентов и аспирантов). - Харьков: ХНУ, 2006. - 250 с.

Ономастика та етимологія: Збірник наукових праць на честь 65-річчя І.М.Желєзняк / Відп. ред. О.П.Карпенко. - К., 1997. - С . 224.

Словник іншомовних слів / Уклад.: С.М. Морозов, Л.М. Шкарапута. - К.: Наук. думка, 2000. - С. 528. - (Словники України).

Тлумачний словник-мінімум української мови: Близько 6 тис. слів / Відп. за вип. О. М. Сфімов. - К.: Довіра, 1999 р. - С.376. - (Словники України).

“Українська мова”. Енциклопедія. Редкол.: Русанівський B.М., Тараненко О.О. (співголови), М.П. Зяблюк та ін. К.: “Укр.енцикл.”, 2000. - 752 с.: іл.

Ф.А.Хартахай Собрание сочинений/Авт. вступ, ст. и сост. C.А. Калоеров; Порт, работы худож. А.Е.Омельян. - Донецк: Юго-Восток, 2004. - 572 с.

Published

27-12-2007

How to Cite

Sharovarina, I. (2007). PECULIARITIES OF PEDAGOGICAL VISION FEOKTIST HARTAHAYEM THE PROCESS OF TEACHING LANGUAGES IN POLISH GYMNASIUMS OF THE SECOND HALF OF THE XIX CENTURY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 17, 384–394. https://doi.org/10.31812/educdim.6404

Issue

Section

Articles