COGNITIVE INDEPENDENCE OF STUDENTS: ESSENCE, MAIN CHARACTERISTICS, STRUCTURE

Authors

  • S.V. Mikhno

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6451

Abstract

The article is devoted to further defining of cognitive student’s independence more exactly, to the determination ofitsdwracteristics and structure

Downloads

Metrics

PDF views
85
Abstract views: 103 / PDF downloads: 85

References

Бенера В.Є. Формування пізнавальної самостійності в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів засобами

інтелектуальної гри: Дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2002. - 243 с.

Князян М.О. Самостійно-дослідницька діяльність майбутніх учителів іноземних мов: теорія і практика: [Монографія]. -

Ізмаїл: Сміл, 2006. - 242 с.

Нильсон О.А. Теория и практика самостоятельной работы учащихся. - Таллин, 1976.

Klink J. Stadium zwischen Planung and Treiheit, 1969. - 182 p.

Lanier J., Little J. Research of Teacher Education // Wittrock M(Ed.), Handbook of Rechearch on Teaching. - New York : Macmillan. -

- P . 527-569.

The European Dimension in Education: A Statement of the UK Government’s policy and Report of Activities Undertaken to

Implement the EC Resolution of 24 May 1988 on the Europen Dimension in Education. - London: Department of Education and

Science, February 1991. - 23 p.

Published

12-06-2008

How to Cite

Mikhno, S. (2008). COGNITIVE INDEPENDENCE OF STUDENTS: ESSENCE, MAIN CHARACTERISTICS, STRUCTURE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 8–15. https://doi.org/10.31812/educdim.6451

Issue

Section

Articles