THE ROLE OF INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN THE PROCESS STUDYING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Z.I. Vedrenkova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6463

Abstract

The article deals with application of inter-subject relations in the process of foreign language teaching with the aim of enrichment of the content of education.

Downloads

Metrics

PDF views
71
Abstract views: 119 / PDF downloads: 71

References

Іванцюк Т.І. Реалізація міжпредметних зв’язків у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури у школі // Іноземні мови. - 2004. - № 3.

Коменський Я.А. Мир чувственных вещей в картинках // Под ред. Проф. A.A. Красновского- M.: Учпедгиз, 1957.

Тесленко О.В. Міжпредметні зв’язки у системі шкільної освіти // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: Збірник наукових праць. - X.: ХДПУ, 1998.- Вип. 8-9.

Хоменко В.Г., Дембновецька К.В. Навчання монологічного мовлення учнів старшої загальноосвітньої школи на основі автентичних текстів країнознавчого характеру // Іноземні мови. - 2002. - № 2.

Published

29-12-2007

How to Cite

Vedrenkova, Z. (2007). THE ROLE OF INTERDISCIPLINARY RELATIONS IN THE PROCESS STUDYING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 19, 101–105. https://doi.org/10.31812/educdim.6463

Issue

Section

Articles