FORMATION OF PROFESSIONALLY SIGNIFICANT QUALITIES IN FUTURE TEACHERS IN CONTEXT SUBJECT APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6468Abstract
In the article the author defines teacher’s main professional qualities in the context of the subject approach, research’s the forming of professional valuable orientations, defines motives of the choice of the profession, reveals student’s professional tendencies and skiles of setting their professional aims.
Downloads
Metrics
References
Волкова Е.Н. Субъектность педагога: теория и практика: Автореф.дис.док.психол .наук.: 19.00.07. / Нижегородский институт развития образования. - Нижний Новгород, 1998. - 50 с.
Дубовицкая Т.Д. Диагностика уровня профессиональной направленности студентов // Психологическая наука и образование. - 2004. - № 2. - С. 82-86.
Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учебник для вузов. Изд.второе, доп., испр.и перераб. - М.: Логос, 2002. - 384 с.
Лебедев А.С. Формирование субъектной позиции в творческой деятельности у студентов педколледжа: Автореф. дис. к.п.н.: 13.00.01. / Московский педагогический государственный университет. - М., 2001. - 20 с.
Серёгина И.А. Психологическая структура субъектности как личностного свойства педагога: Дис...канд. пед. наук. - М., 1999. - 154 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 M.V. Fedorenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.