FORMATION OF PROFESSIONALLY SIGNIFICANT QUALITIES IN FUTURE TEACHERS IN CONTEXT SUBJECT APPROACH

Authors

  • M.V. Fedorenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6468

Abstract

In the article the author defines teacher’s main professional qualities in the context of the subject approach, research’s the forming of professional valuable orientations, defines motives of the choice of the profession, reveals student’s professional tendencies and skiles of setting their professional aims.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Волкова Е.Н. Субъектность педагога: теория и практика: Автореф.дис.док.психол .наук.: 19.00.07. / Нижегородский институт развития образования. - Нижний Новгород, 1998. - 50 с.

Дубовицкая Т.Д. Диагностика уровня профессиональной направленности студентов // Психологическая наука и образование. - 2004. - № 2. - С. 82-86.

Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учебник для вузов. Изд.второе, доп., испр.и перераб. - М.: Логос, 2002. - 384 с.

Лебедев А.С. Формирование субъектной позиции в творческой деятельности у студентов педколледжа: Автореф. дис. к.п.н.: 13.00.01. / Московский педагогический государственный университет. - М., 2001. - 20 с.

Серёгина И.А. Психологическая структура субъектности как личностного свойства педагога: Дис...канд. пед. наук. - М., 1999. - 154 с.

Published

29-12-2007

Issue

Section

Articles

How to Cite

FORMATION OF PROFESSIONALLY SIGNIFICANT QUALITIES IN FUTURE TEACHERS IN CONTEXT SUBJECT APPROACH. (2007). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 19, 131-138. https://doi.org/10.31812/educdim.6468

Most read articles by the same author(s)