PEDAGOGICAL CONDITIONS OF ACTIVE FORMATION COMMUNICATIVE POSITION OF STUDENTS

Authors

  • D.V. Sherbyna

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6482

Abstract

The article investigates pedagogical condition of formation and development of active communicational position of pupils in teaching and educational process.

Downloads

Metrics

PDF views
63
Abstract views: 126 / PDF downloads: 63

References

Кондрашова Л.В. Игровой подход к обучению студентов культуре общения // Проблема імітаційно-ігрового підходу до організації навчального процесу у вищій школі - Кривий Ріг, 2001. - С. 3-9.

Мухина B.C. Проблемы формирования ценностных ориентаций и активности личности в её онтогенезе.- М.: МГПИ, 1987. - 151 с.

Педагогический словарь. В 2Т. Т. 2 . - М.: АПН РСФСР, 1960. - 766 с.

Середюк Л.А. Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників: Дис. к.п.н.: 13.00.07. - Рівне, 2002. - 242 с.

Шепеленко Т.Л. Формування комунікативних умінь студентів економічного університету в процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін: Дис.к.п.н.: 13.00.04. Інститут педагогіки і психології проф. освіти Академії пед. наук У країни-К ., 1999.

Published

29-12-2007

How to Cite

Sherbyna, D. (2007). PEDAGOGICAL CONDITIONS OF ACTIVE FORMATION COMMUNICATIVE POSITION OF STUDENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 19, 217–222. https://doi.org/10.31812/educdim.6482

Issue

Section

Articles