PREPARATION OF THE FUTURE TEACHER OF JUNIORS CLASSES FOR THE IMPLEMENTATION OF DEVELOPMENT TRAINING IN PROBLEM PRESENTATION OF SPELLING
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6492Abstract
In the article is marked, that educational activity is most valuably carried out in developing studies during realization of the problem going near studies. Basic knowledges and abilities of future teacher of the mother tongue are selected at application of problem method of studies.
Downloads
Metrics
References
Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Підручник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. - Київ: Центр навчальної літератури, 2006. -
с.
Волосюк М.А. Проблемне навчання як провідний метод розвиваючого навчання в умовах особистісно орієнтованої парадигми освіти // Управління школою, 2005. - № 16-18.
Ізотова Л.В. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до розвитку творчих можливостей молодших школярів у процесі навчання математики. Автореф. дис.... канд. пед.
наук. - Київ, 2004. - 21 с.
Ковальчук В.Ю. Професійна та світоглядно-педагогічна підготовка сучасного вчителя. - Дрогобич: КОЛО, 2004. - 264 с.
Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе: Книга для учителя. - М., 1977. - 240 с.
Савченко О.Я. Удосконалення професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів // Початкова школа, 2001. - № 7. - С. 1-4.
Шкільник М.М. Проблемний підхід для вивчення частин мови: Посібник для вчителів. - К., 1986. - 136 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 N.V. Bogomolova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.