AUTOMATED LEARNING SYSTEMS AS MAIN COMPONENT OF TEACHER INTEGRATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

Authors

  • L.I. Morska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6513

Abstract

The essence of the notion of automatized learning system has been revealed in the article, the basic attention being paid to the peculiarities of its application in teaching pupils of secondary schools. The most important principles of automatized learning systems implementation have been defined. An attempt to point out the general components of such systems has been made.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 50

References

Адольф В. А. Профессионально-педагогические проблемы компьютерной подготовки специалиста // Высшее образование в России. - 1997. - №4. - С.72-74.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. В.Т.Бусел. - К.: Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2004. - 1440 с.

Доулинг К. Социально-психологические аспекты взаимодействия с компьютерными обучающими средами // Информатика и образование. - 1997. - №8. - С. 103-108.

Полат Е.С. Новые педагогические технологии. - М., 1997. - 272 с.

Шкутина Л.А. Подготовка педагога профессионального обучения на основе интеграции педагогических и информационных технологий: Дис... д-ра пед. наук: 13.00.08. - Караганда, 2002. - 393 с.

Published

29-12-2007

How to Cite

Morska, L. (2007). AUTOMATED LEARNING SYSTEMS AS MAIN COMPONENT OF TEACHER INTEGRATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES. Educational Dimension, 19, 372–380. https://doi.org/10.31812/educdim.6513

Issue

Section

Articles