MODULAR EDUCATION IN SECONDARY SCHOOL: ORIGINS, PROBLEMS, PROSPECTS

Authors

  • I.V. Lovyanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6514

Abstract

On the basis of analysis of literary sources and front-rank pedagogical experience in the article historical bases and substantive theoretical provisions of the module teaching are shined at middle school Wide introduction of the module teaching in an educational process is examined as a prospect offurther development of ideas of the developing teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 72 / PDF downloads: 44

References

Вазина К.Я. Коллективная мыследеятельность - модель саморазвития человека. - М., 1990. - 196 с.

Огнев’юк В.О., Фурман A.B. Принцип модульності в історії освіти. - Ч 1 . -K ., 1995. - 85 с.

Перспективні педагогічні технології в шкільній освіті: Навч. посібник / За заг. ред. С.П. Бондар. - Рівне, 2003. - 200 с.

Рядова В. Інноваційний аналіз дидактичних версій модульного навчання // Рідна школа. - 2000. - № 1. - С.65-67.

Юцявичене П.А. Теория и практика модульного обучения. - Каунас, 1989. - 272 с.

Фурман A.B., Калугін О.І. Школа розвитку: непізнані грані фундаментальної ідеї // Рідна школа. - 1994. - № 6. - С.26-33.

Published

29-12-2007

How to Cite

Lovyanova, I. (2007). MODULAR EDUCATION IN SECONDARY SCHOOL: ORIGINS, PROBLEMS, PROSPECTS. Educational Dimension, 19, 380–385. https://doi.org/10.31812/educdim.6514

Issue

Section

Articles