INNOVATIVE FORMS OF METHODOLOGICAL WORK AS A MEANS FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS YOUNG TEACHER

Authors

  • I.A. Voloshchuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6553

Abstract

The article presents the forms of methodical work as the main components of forming the readinss of the young teacher to the innovated activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 64

References

Бабанский Ю.К. Интенсификация процесса обучения. - М.: Знание, 1987. - 80 с.

Даніленко Л.І. Управління інноваційної діяльністю. - К.: Логос, 1998. - 140 с.

Ермола А.М. Технологія організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами: Навч. посібник. - Харків, 1999.

Жерносек І.П. Науково-методична робота в середніх загальноосвітніх навчальних закладах. - K.: ВІПОП, 2002. - 88 с.

Загвязинский В.И. Педагогическое творчество учителя. - М.: Педагогика, 1987. - 159 с.

Зязюн I.A. Гуманітарна стратегія теорій і практики навчального процесу // Рідна школа. - 2000. - №8.

Кларин М.В. Инновации в мировой педагогике. - Москва - Рига. Пед. центр. “Эксперимент”, 1998. - 176 с.

Кондрашова Л.В. Методика подготовки будущего учителя к педагогическому взаимодействию. - М.: Прометей, 1990. - 158 с.

Остапчук О.Є. Інноваційний розвиток педагогічних систем в умовах модернізації освіти //Директор школи, ліцею, гімназії. - 2003. - № 5-6.

Паламарчук В.Ф. Інноваційний процес в педагогіці. // Педагогічні інновації у сучасній школі. - K., 1994. - 8 с.

Сластенин В.А., Подымова Л.С. Педагогика: инновационная деятельность.- М.: ИЧП “Издательство Магистр”, 1997. - 308 с.

Юсуфбекова Н .Р. Общин основы педагогической инноватики. Опыт разработки теории инновационных процесов в образовании. - М.: РСФСР, Педагогическое общество, Центральный Совет, АПН СССР НИИ теории и истории педагогики, 1991. - 91 с.

Published

12-06-2008

How to Cite

Voloshchuk, I. (2008). INNOVATIVE FORMS OF METHODOLOGICAL WORK AS A MEANS FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS YOUNG TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 60–66. https://doi.org/10.31812/educdim.6553

Issue

Section

Articles