INTERACTIVE TECHNOLOGIES: DIDACTIC CONDITIONS APPLICATIONS FOR TRAINING FUTURE TEACHERS

Authors

  • V.V. Revenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6558

Abstract

The article deals with the problems of introduction of interactive technologies into the educational process. The attempt to substantiate the system of didactic conditions of interactive technologies effective use in future teachers ’ training has been made.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 170

References

Єльникова О.В.У правління впровадженням інтерактивних освітніх технологій в навчальний процес загальноосвітнього навчального закладу: Автореф.дис.канд.пед.наук: 13.00.01 / Центральний ін-т післядипломної педагогічної освіти україни. - K., 2005. - 20 с.

Кан-Калик В.А. Учителю о педагогическом общении: Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1987. - 190 с.

Леонтьев A.A. Педагогическое общение. - М.: Знание, 1979. - 46 с.

Педагогічні технології у неперервній професійній освіті:Монографія / С.О. Сисоєва. А.М. Алексюк, П.М. Воловик, О.І. Кульчицька, Л.Є. Сігаєва, Я.В. Цехмістер та ін.; За ред.С.О. Сисоєвої. - К.: ВІПОЛ, 2002. - 502 с.

Пометун О., Пироженко Л.Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: методичний посібник. - К.: АПН, 2002. - 136 с.

Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод.посібн. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. За ред. О.І. Пометун. - К. видавництво А.С.К., 2004. - 192 с.

Published

12-06-2008

How to Cite

Revenko, V. (2008). INTERACTIVE TECHNOLOGIES: DIDACTIC CONDITIONS APPLICATIONS FOR TRAINING FUTURE TEACHERS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 96–100. https://doi.org/10.31812/educdim.6558

Issue

Section

Articles