ORGANIZATION AND SPECIFICS OF MANAGEMENT INDEPENDENT WORK IN A FOREIGN LANGUAGE OF TECHNICAL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6578Abstract
This article deals with the peculiarities of the foreign language independent work’s management to students of technical specialities. These peculiarities have a rather complicated structure. While planning the management’s activity on foreign language it is important to take into consideration the time factor and choose those variants which give the quickest return in minimal time’s expenditure, taking into consideration the small amount of the hours given to language study in technical higher schools.
Downloads
Metrics
References
Конышева A.B. Организация самостоятельной работы учащихся по иностранному языку. - СПб: КАРО, Мн.: Изд—во “Четыре четверти”, 2005. - 208 с.
Бабанский, Ю.К. Об управлении процессом воспитательного воздействия // Сов. педагогика. - 1971. - №8. - С. 33-41.
Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний. - М.: Изд-во МГУ, 1984.-344 с.
Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. - М., 1989. - 217 с.
Есипович К.Б. Управление познавательной деятельностью учащихся при изучении иностранного языка. - М., 1988 - 234 с.
Анохин П.К. Особенности афферентного аппарата условного рефлекса и их значение для психологов // Вопросы психологии. - 1955.-№ 6.- С . 18-22.
Конышева A.B. Контроль результатов обучения иностранному языку. - СПб: КАРО, Мн.: Изд-во “Четыре четверти”, 2004. - 144 с.
Пидкасистый П.И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении: Теоретико-экспериментальное исследование. - М.: Педагогика, 1980. - 240 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 A.B. Konyshova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.