DIAGNOSING STUDENTS' READYNESS TO EDUCATIONAL PRACTICE

Authors

  • S.P. Bilokonnyy

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6579

Abstract

In the article the problem of readiness of students o f peduniversits is examined to implementation of professional activity in the conditions of modern school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 83 / PDF downloads: 63

References

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. - К.: Академвидав, 2004. - 352 с.

Дьяченко М.И., Кандыбович JI.A. Психология высшей школы. - Минск: Изд.: БГУ, 1978. - 320 с.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. - М.: Политиздат, 1977. - 304 с.

Педагогічна майстерність / За ред. І.А. Зязюна. - К.: Вища школа, 2004. - 422 с.

Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний оглад / За ред. Л.В. Кондрашової. - Кривий Ріг: Видав, дім, 2006. - 327 с.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1973. - 423 с.

Сборник методов диагностики и способов формирования профессиональных качеств личности будущего учителя / Под ред. Л.В. Кондрашовой. - Кривой Рог: КДПИ, 1993. - 149 с.

Published

12-06-2008

How to Cite

Bilokonnyy, S. (2008). DIAGNOSING STUDENTS’ READYNESS TO EDUCATIONAL PRACTICE. Educational Dimension, 20, 169–178. https://doi.org/10.31812/educdim.6579

Issue

Section

Articles