THE ESSENCE OF THE CONCEPT OF "LIFE EXPERIENCE" AND ITS MAIN CHARACTERISTICS

Authors

  • E.Ye. Moiseyenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6597

Abstract

The author in the article proves the necessity to harmonize knowledge and experience of preschool children as the conditions of child's individuality development. On the basis of scientific literature the essence of such phenomena as “experience”, “acquired experience”, “well-turned experience” and its main characteristics are revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 128

References

Амонашвили Ш.А. Как живете, дети? - М., 1986. - 146 с.

Белкин A.C. Основи возрастной педагогики. - М.: Академия, 2000. - 192 с.

Кондрашова Л.В.Превентивная педагогика: Учеб. пособие. - К.: Вища школа, 2005. - 231с.

Кривенко В.А. Эколочическое образование школьников на основе их вита генного (жизненного) опыта // Международный научный педагогический Интернет - журнал с библиотекой-депозитарем “Образование: исследовано в мир”. - 2003.

Новейший философский словарь / Сост. А.А.Грицианов. - Мн., 1998. - 896 с.

Новий тлумачний словник української мови. У 4т. Т.1. A-Є. / Укладач В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. - K.: Аконіт, 1998. - 910 с.

Ожегов С.И. Словарь русского языка: 70000 слов / Под ред. Н.Ю. Шведовой. - 21-е изд., перераб. и доп. - М.: Рус. яз., 1989. - 924 с.

Свинина Н.Г. Жизненный опыт учащихся в контексте личностного ориентированного образования // Педагогика. - №7. - 2001. - С. 27-31.

Філософський словник соціальних термінів. Видання третє, доповнене. - X.: Р.И.Ф., 2005. - 672 с.

Якиманская И.С. Разработка технологий личностно ориентированного обучения // Вопросы психологии. - 1995. - №2.

Published

12-06-2008

How to Cite

Moiseyenko, E. (2008). THE ESSENCE OF THE CONCEPT OF "LIFE EXPERIENCE" AND ITS MAIN CHARACTERISTICS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 256–262. https://doi.org/10.31812/educdim.6597

Issue

Section

Articles