THE ESSENCE OF THE CONCEPT OF "LIFE EXPERIENCE" AND ITS MAIN CHARACTERISTICS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6597Abstract
The author in the article proves the necessity to harmonize knowledge and experience of preschool children as the conditions of child's individuality development. On the basis of scientific literature the essence of such phenomena as “experience”, “acquired experience”, “well-turned experience” and its main characteristics are revealed.
Downloads
Metrics
References
Амонашвили Ш.А. Как живете, дети? - М., 1986. - 146 с.
Белкин A.C. Основи возрастной педагогики. - М.: Академия, 2000. - 192 с.
Кондрашова Л.В.Превентивная педагогика: Учеб. пособие. - К.: Вища школа, 2005. - 231с.
Кривенко В.А. Эколочическое образование школьников на основе их вита генного (жизненного) опыта // Международный научный педагогический Интернет - журнал с библиотекой-депозитарем “Образование: исследовано в мир”. - 2003.
Новейший философский словарь / Сост. А.А.Грицианов. - Мн., 1998. - 896 с.
Новий тлумачний словник української мови. У 4т. Т.1. A-Є. / Укладач В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. - K.: Аконіт, 1998. - 910 с.
Ожегов С.И. Словарь русского языка: 70000 слов / Под ред. Н.Ю. Шведовой. - 21-е изд., перераб. и доп. - М.: Рус. яз., 1989. - 924 с.
Свинина Н.Г. Жизненный опыт учащихся в контексте личностного ориентированного образования // Педагогика. - №7. - 2001. - С. 27-31.
Філософський словник соціальних термінів. Видання третє, доповнене. - X.: Р.И.Ф., 2005. - 672 с.
Якиманская И.С. Разработка технологий личностно ориентированного обучения // Вопросы психологии. - 1995. - №2.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 E.Ye. Moiseyenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.