CRITERIA FOR SELECTION OF THE UKRAINIAN FOLK TALE IN PRIMARY SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6614Keywords:
1Abstract
The article reveals the role of a folk fairy-tale in the process of forming younger school-children’s morality. The folklore genre is characterized as an effective means for humanistic upbringing of children. The author gives the criteria to follow when choosing folk fairy-tales to form moral-and-ethical feelings of primary classes pupils.
Downloads
Metrics
References
Буяльський Б.А. Поезія усного слова: Азбука виразного читання: Книга для вчителя. - 2-е вид., перероб. і доп. - К.: Рад. школа, 1990. - 255 с.
Гореєва В.М. Виховання культури поведінки школярів. - К., 1983. - 47 с.
Русова С. В оборону казки // Сільська школа. - 2001. - №6. - С.11.
Сухомлинський В. Вибрані твори: В 5 т. - К.: 1977. - Т.З. - С. 176-177.
Чорна О. Педагогічні умови формування у молодших школярів шанобливого ставлення до людей // Рідна школа. - 2006. - №3. - С. 18-20.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 I.A. Kravtsova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.