КРИТЕРІЇ ДОБОРУ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ КАЗКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • I.A. Кравцова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6614

Ключові слова:

1

Анотація

The article reveals the role of a folk fairy-tale in the process of forming younger school-children’s morality. The folklore genre is characterized as an effective means for humanistic upbringing of children. The author gives the criteria to follow when choosing folk fairy-tales to form moral-and-ethical feelings of primary classes pupils.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 140 / PDF downloads: 105

Посилання

Буяльський Б.А. Поезія усного слова: Азбука виразного читання: Книга для вчителя. - 2-е вид., перероб. і доп. - К.: Рад. школа, 1990. - 255 с.

Гореєва В.М. Виховання культури поведінки школярів. - К., 1983. - 47 с.

Русова С. В оборону казки // Сільська школа. - 2001. - №6. - С.11.

Сухомлинський В. Вибрані твори: В 5 т. - К.: 1977. - Т.З. - С. 176-177.

Чорна О. Педагогічні умови формування у молодших школярів шанобливого ставлення до людей // Рідна школа. - 2006. - №3. - С. 18-20.

Downloads

Опубліковано

13-06-2022

Як цитувати

Кравцова I. (2022). КРИТЕРІЇ ДОБОРУ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ КАЗКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Educational Dimension, 20, 371–377. https://doi.org/10.31812/educdim.6614

Номер

Розділ

Статті