SPEECH DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN IN THE CONDITIONS OF RUSSIAN-UKRAINIAN BILINGUAL

Authors

  • I.V. Onyshchenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6615

Abstract

In article the essence and prominent features of speech development of children in conditions bilingvizm reveals, pedagogical conditions of the organisation of training of children of the Ukrainian language in a preschool educational institution with training Russian are defined.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Низковська О. Іноземна мова у дошкільному закладі // Дошкільне виховання. - 2007. - № 4. - С. 3-7.

Пашковская H.A. Лингводидактические основы обучения русскому языку. - К.: Рад. шк., 1990. - 181с.

Супрун А.Е. Некоторые психологические проблемы обучения русскому языку в условиях близкородственного двуязычия // Совершенствование теории и практики обучения русскому языку в школе. - М., 1989. - С. 24-39.

Щерба Л.В. Языковая система и речевая деятельность. - Л.: Наука, 1974. - 428 с.

Published

12-06-2008

Issue

Section

Articles

How to Cite

SPEECH DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN IN THE CONDITIONS OF RUSSIAN-UKRAINIAN BILINGUAL. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 377-383. https://doi.org/10.31812/educdim.6615

Most read articles by the same author(s)