THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES

Authors

  • O.V. Kovalska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Abstract

In this article the reference of the main structural elements of the lessons of education subjects is given.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 57

References

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основы учебно-познавательного процесса. — К., 1986. - С. 133-135.

Нечипоренко Н. П. Диагностические приемы исследования уровня развития понятий. - М., 1998. - С. 112.

Усова А. В. Формирование у школьников научных понятий в процессе обучения. - М., 1986. — С. 53.

Шкарлупина Г. Д. Методика преподавания предметов культурнологического цикла. - Р-на-Д., 2005. - С. 119.

Кулько В. А., Цехместрова Т. Д. Формирование у учащихся умений учиться. - М., 1983. - С.89.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 135-142.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 150-151.

Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу у 2006/2007 навчальнему році // Ін форм. 36. МОН Укр. - 2006. - № 19-20-21. - С. 57-72.

Published

13-06-2022

How to Cite

Kovalska, O. (2022). THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES. Educational Dimension, 20, 407–417. https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.