THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES

Authors

  • O.V. Kovalska ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Abstract

In this article the reference of the main structural elements of the lessons of education subjects is given.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основы учебно-познавательного процесса. — К., 1986. - С. 133-135.

Нечипоренко Н. П. Диагностические приемы исследования уровня развития понятий. - М., 1998. - С. 112.

Усова А. В. Формирование у школьников научных понятий в процессе обучения. - М., 1986. — С. 53.

Шкарлупина Г. Д. Методика преподавания предметов культурнологического цикла. - Р-на-Д., 2005. - С. 119.

Кулько В. А., Цехместрова Т. Д. Формирование у учащихся умений учиться. - М., 1983. - С.89.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 135-142.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 150-151.

Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу у 2006/2007 навчальнему році // Ін форм. 36. МОН Укр. - 2006. - № 19-20-21. - С. 57-72.

Published

13-06-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 407-417. https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Most read articles by the same author(s)