THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES

Authors

  • O.V. Kovalska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Abstract

In this article the reference of the main structural elements of the lessons of education subjects is given.

Downloads

Metrics

PDF views
92
Abstract views: 135 / PDF downloads: 92

References

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основы учебно-познавательного процесса. — К., 1986. - С. 133-135.

Нечипоренко Н. П. Диагностические приемы исследования уровня развития понятий. - М., 1998. - С. 112.

Усова А. В. Формирование у школьников научных понятий в процессе обучения. - М., 1986. — С. 53.

Шкарлупина Г. Д. Методика преподавания предметов культурнологического цикла. - Р-на-Д., 2005. - С. 119.

Кулько В. А., Цехместрова Т. Д. Формирование у учащихся умений учиться. - М., 1983. - С.89.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 135-142.

Заволока Н. Г. Методологические и логико-гносеологические основі учебного процесса. - К., 1986. - С. 150-151.

Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу у 2006/2007 навчальнему році // Ін форм. 36. МОН Укр. - 2006. - № 19-20-21. - С. 57-72.

Published

13-06-2022

How to Cite

Kovalska, O. (2022). THEORETICAL FUNDAMENTALS OF FORMATION OF SCIENTIFIC CONCEPTS STUDENTS IN THE LESSONS OF CULTURAL DISCIPLINES. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 407–417. https://doi.org/10.31812/educdim.6620

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.