DIDACTIC FUNDAMENTALS OF TEACHING RHETORIC IN HIGHER EDUCATION EDUCATIONAL PEDAGOGICAL INSTITUTIONS

Authors

  • N.B. Holub

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6643

Keywords:

1

Abstract

In the article the basic approaches are defined and analyzed, the main didactic and specific principles which define modern sense of process of rhetoric training in the institute and provide its efficiency.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 110 / PDF downloads: 107

References

Пионова Р.С. Педагогика высшей школы: Учебное пособие / Р.С.Пионова. - Минск.: Выш. шк., 2005. — 303 с.

Бондар B.L Дидактика: Підручник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. - К.: Либідь, 2005. - 264 с.

Архангельский С.И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы: Учебно-методическое пособие. - М.: Высшая школа, 1980. - 368 с.

Бабанский Ю.К. Педагогика. - М.: Просвещение, 1988. - 478 с.

Дьяченко В.К. Дидактика. Т.1. - М.: Народное образование, 2006. - 400 с.

Юцявичене П.А.Теория и практика модульного обучения. Каунас: Швиеса, 1989. - 272 с.

Published

13-06-2022

How to Cite

Holub, N. (2022). DIDACTIC FUNDAMENTALS OF TEACHING RHETORIC IN HIGHER EDUCATION EDUCATIONAL PEDAGOGICAL INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 21, 75–83. https://doi.org/10.31812/educdim.6643

Issue

Section

Articles