FORMATION OF PROFESSIONALISM IN THE FUTURE SCHENER-TEACHERS

Authors

  • R.M. Horbatyuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6644

Keywords:

1

Abstract

The article is devoted illumination of problem of forming of professionalism for future engineers-teachers on the basis of the personality-oriented approach. It is necessary to examine reformation of engineer-pedagogical education from point offorming of personality, rich in content and technological aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 61

References

Дусавицкий А.К. Мотивы учебной деятельности студентов: Учебное пособие. - Харьков: Харьковский гос. ун-т, 1987. - 54 с.

Дьяченко М.И., Кандыбович Л.А. Психологические проблемы готовности к деятельности. - Мн.: Изд-во Белорусского ун-та, 1976. - 176 с.

Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания. М.: Наука, 1977. - С. 21.

Сластенин В.А. Профессионализм учителя как явление педагогической культуры // Педагогическое образование и наука. - 2004. - №4. - С. 4-15.

Слободчиков В.И. Профессиональное развитие педагога как научная проблема // Инновации в образовании. - 2003. - №5. - С. 5-11.

Сластенин В.А. Технологический контекст профессиональнопедагогической культуры. Сб. науч. трудов МПГУ. - М.: Прометей, 1997. - С. 3-15.

Горбатюк P.M. Основні напрямки формування професійної культури майбутніх інженерів-педагогів у контексті Болонського процессу. Збірник наукових праць: Проблеми інженерно-

педагогічної освіти. - Харків, УІПА. - №17, 2007. - С. 347-354.

Горбатюк P.M. Формування професійної компетенції в майбутніх інженерів-педагогів. Вісник Луганського національного педагогічного університету ім. Т. Шевченка. - Педагогічні науки. - Ч.1 .- № 21 (137), 2007. - С. 62-70.

Національна доктрина розвитку освіти. - Указ Президента України від 17 квітня 2002 р. № 147/2002.

Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні // Освіта України. - 7-14 липня, 2004.

Ашеров AT., Коваленко O.E., Артюх С.Ф. Введення в спеціальність інженера-педагога комп’ютерного профілю: Навчальний посібник. - Харків: Вид. УІПА, 2005. - 224 с.

Published

13-06-2022

How to Cite

Horbatyuk, R. (2022). FORMATION OF PROFESSIONALISM IN THE FUTURE SCHENER-TEACHERS. Educational Dimension, 21, 83–93. https://doi.org/10.31812/educdim.6644

Issue

Section

Articles