TECHNOLOGIES OF PEDAGOGICAL INTERACTION: METHODS OF IMPLEMENTATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6657Abstract
In article on base of the analysis of innovative processes, occurring in formation, is determined essence and place technology in hierarchies notion: paradigm, model, methods, technology. As one of the first step on way to new technology is considered realignment mechanism pedagogical interaction.
Downloads
Metrics
References
Амонашвили Ш.А. Здравствуйте, дети! - М., 1983. - С. 111
Библиотека журнала “Директор школы”. - М.: Сентябрь. - 1999. - № 3 - С. 108-114.
Кондрашова JI.В. Гуманизация учебно-воспитательного процесса школы: история, теория, поиски. Учеб. метод, пособие. - Кривой Рог, 1996. - 74 с.
Корнетов Г.Б. Парадигма базовых моделей образовательного процесса // Педагогика, 1999. - № 3. - С. 43-48.
Краткий философский словарь. - М.: Просвещение, 1998.
Лов’янова І.В. Інноваційні процеси в освіті: характеристика, класифікація, ієрархічні зв’язки / Наукові записки. - Випуск 51. - серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка. - 2003. - Ч. 1. - С. 43-47
Мышление учителя / Под ред. Ю.Н. Кулюткина, Г.С. Сухобской. - М.: Педагогика, 1990. - С. 10-11.
Назарова Т.С. Педагогические технологии: новый этап эволюции? // Педагогика, 1997. - № 3. - С. 20-27.
Процес обучения в высшей школе: учебное пособие / Л.В.Кондрашова. - Кривой Рог: КГПУ, ИВИ. 2000. - 170 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 I.V. Lovyanova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.