FEATURES OF INTERACTIVE IMPLEMENTATION TEACHING METHODS IN READING SCHOOL LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6715Abstract
The article deals with the problem of peculiarities of putting into practice interactive methods of learning at the lessons of reading in primary school.
The active model of learning provides the use of the methods stimulating cognitive and self-directed activities of a primary school pupil at the lessons of reading.
Interactive learning comprises modelling life situation, using role plays, general problem solving though the analysis of conditions and an appropriate situation.
Downloads
Metrics
References
Дуткевич Т.В. Психологічні основи використання інтерактивних методів навчання у процесі підготовки спеціалістів з вищою освітою // Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога: 36. наукових праць. - Кам’янець-Подільський: Абетка - Нова, 2003. - С.26-33.
Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання // Початкова школа. - 2006. - №3. - С. 9-11.
Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. - К., 2002. - С. 129.
Поспєлкіна І. Інтерактивні технології навчання // Початкова освіта. - 2006. - №44 (380). - С. 3-7.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 I.A. Kravtsova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.