FEATURES OF INTERACTIVE IMPLEMENTATION TEACHING METHODS IN READING SCHOOL LESSONS

Authors

  • I.A. Kravtsova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6715

Abstract

The article deals with the problem of peculiarities of putting into practice interactive methods of learning at the lessons of reading in primary school.

The active model of learning provides the use of the methods stimulating cognitive and self-directed activities of a primary school pupil at the lessons of reading.

Interactive learning comprises modelling life situation, using role plays, general problem solving though the analysis of conditions and an appropriate situation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 155 / PDF downloads: 77

References

Дуткевич Т.В. Психологічні основи використання інтерактивних методів навчання у процесі підготовки спеціалістів з вищою освітою // Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога: 36. наукових праць. - Кам’янець-Подільський: Абетка - Нова, 2003. - С.26-33.

Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання // Початкова школа. - 2006. - №3. - С. 9-11.

Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. - К., 2002. - С. 129.

Поспєлкіна І. Інтерактивні технології навчання // Початкова освіта. - 2006. - №44 (380). - С. 3-7.

Published

01-09-2008

How to Cite

Kravtsova, I. (2008). FEATURES OF INTERACTIVE IMPLEMENTATION TEACHING METHODS IN READING SCHOOL LESSONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 21, 332–338. https://doi.org/10.31812/educdim.6715

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>