CONDITIONS OF EFFECTIVENESS OF PEDAGOGICAL INTERACTION IN TEACHER-STUDENT RELATIONS SYSTEM

Authors

  • O.O. Havrylyuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6745

Abstract

The article deals with the problem of pedagogical effectiveness conditions for interrelations of a lecturer and students under conditions of a higher pedagogical school

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 62

References

Брудный A.A. О проблеме коммуникации. - В кн.: Методические проблемы социальной психологи. - М.: Прометей, 1975. - 180 с.

Вільчинська Т.В. Культура в мові та правові проблеми формування особистості і держави: Збірник наукових праць. - Хмельницький, 1998. - 192 с.

Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и психогигиене общения: Кн. для учителя и родителей. - М.: Просвещение, 1987. - 207 с.

Леонтьев A.A. Педагогическое общение. - М.: Знание, 1979. - 46 с.

Ломов Б.Ф. Личность в системе общественных отношений // Психологический журнал. - 1981. - № 1. - С. 12-19.

Садова В.В. Формування комунікативної культури вчителів початкових класів у процесі методичної роботи: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Харківський державний пед. ун-т. ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2000. - 18 с.

Published

13-06-2022

How to Cite

Havrylyuk, O. (2022). CONDITIONS OF EFFECTIVENESS OF PEDAGOGICAL INTERACTION IN TEACHER-STUDENT RELATIONS SYSTEM. Educational Dimension, 21, 486–491. https://doi.org/10.31812/educdim.6745

Issue

Section

Articles