THE INFLUENCE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATIONS ON THE FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6753

Abstract

The article reveals the main conceptual apparatus of the communication theory, the attention is paid to the means of communication which pédagogues use. The notions “communication” and “intercourse” are analysed comparatively, also the communicative
models are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація: теорія та методологія. - Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2006. - 86 с.

Каган М.С. Мир общения: проблемы межсубъектных отношений. - М.: Политиздат, 1988. -319 с.

„Коммуникабельность”, „коммуникация”, „коммуникация массовая” // Педагогика: Большая современная энциклопедия. Под ред. Е.С. Рапацевича. - Минск: НООО „Современное слово”, 2005. - С. 236-237.

Риккерт Г. Конфликт интерпретаций: Очерки о герменевтике. - М.: МЕДИУМ, 1996. - 237 с.

Ситниченко Л.А. Першоджерела комунікативної філософії. - К.: Либідь, 1996. - 176 с.

Словник іншомовних слів / Уклад. Л.О.Пустовіт та ін. - К.: Довіра, 2000. - 1326 с.

Published

16-10-2008

Issue

Section

Theoretical and methodological support of the processes of competence formation

How to Cite

THE INFLUENCE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATIONS ON THE FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 22, 3-10. https://doi.org/10.31812/educdim.6753

Most read articles by the same author(s)