THE ROLE OF MONITORING IN THE FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS EDUCATIONAL BRANCH "TECHNOLOGY"

Authors

  • T.A. Khoruzhenko P. Drahomanov National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6768

Abstract

The level of formed professional competence comes precondition of efficiency pedagogical activity teacher at school. In clause the role of monitoring in forming professional competence future teachers of educational industry „Technology” are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 77 / PDF downloads: 38

References

Вакарчук І. О. Виступ Міністра освіти і науки України Івана Накарчука на нараді з участю Президента України з питань забезпечення функціонування та розвитку освіти // Освіта України. - 29 лютого 2008 р. - №16. - C. 2-3.

Вікторов В.Г. Управління якістю освіти (соціально-філософський .пііиііз): Монографія. - Дніпропетровськ: Пороги, 2005. - 286 с.

Державна програма «Вчитель». - [Електронний ресурс] - Режим доступу: <http://www.mon.gov.ua>.

Лукіна Т.О. Моніторинг якості освіти: теорія і практика. - К.: Изд. дім «Шкіл.світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. - 128 с.

Маноха І.П. Моніторинг якості освіти як системна складова стратегічного менеджменту в освіті // Вища освіта України. Тематичний випуск "Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського «к ні і нього простору: Моніторинг якості освіти»: 36. наук, праць. - К., 2007р. - Т.6. - 440 с. - С. 402-409.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / За заг. ред. О.І. Локшиної. - К.: К.І.С., 2004. - 128 с.

Published

16-10-2008

How to Cite

Khoruzhenko, T. (2008). THE ROLE OF MONITORING IN THE FORMATION OF THE PROFESSIONAL COMPETENCIES OF FUTURE TEACHERS EDUCATIONAL BRANCH "TECHNOLOGY". Educational Dimension, 22, 94–99. https://doi.org/10.31812/educdim.6768

Issue

Section

Theoretical and methodological support of the processes of competence formation