FORMATION OF INFORMATION CULTURE AND PROFESSIONAL COMPETENCIES IN STUDENTS OF TECHNOLOGICAL FACULTY OF PEDAGOGICAL

Authors

  • N.V. Volkova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6770

Abstract

The problem of necessity of formation of the contemporary young educated man's informational culture has been revealed. The article stresses on importance of informational culture high level, which stimulates the improvement of training process; provides the availability & effective ness of educational process; the readiness of young generation for vital activity in the information society.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 157 / PDF downloads: 56

References

Пеньков A.B. Использование новой информационной технологии при преподавании математики в старших классах: дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.09 “Теорія навчання” / Пеньков A.B. - K., 1992. - 210 с.

Семенюк Э.П. Информационная культура общества и прогресс информатики / Э.П. Семенюк // НТИ. -1994. - №1. - С. 34-43.

Семенюк Э.П. Информатизация общества, культура личности / Э.П. Семенюк// НТИ. - [Сер. 1 ]. - 1993. - №1 . - С. 1-7.

Семенюк Э.П. Технологический этап научно-технической революции информатики / Э.П. Семенюк // НТИ. - [Сер.1]. - 1995. - №1. - С. 1-9.

Угрин Л.Я. Формування інформаційної культури та розвиток громадянської освіти: (сесія третя) [Електронний ресурс] / Internet. - 2004. - №12. - Назва з титул, екрану.

Урсул А.Д. Модель ноосферно-опережающего образования III тысячелетия / А.Д. Урсул // Сб. тез. и материалов III Междунар. симпозиума “Открытое общество и устройчивое развитие”. - Зеленоград, 2001. - [Т. VII]. - С. 137-202.

Published

16-10-2008

How to Cite

Volkova, N. (2008). FORMATION OF INFORMATION CULTURE AND PROFESSIONAL COMPETENCIES IN STUDENTS OF TECHNOLOGICAL FACULTY OF PEDAGOGICAL. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 22, 105–111. https://doi.org/10.31812/educdim.6770

Issue

Section

Theoretical and methodological support of the processes of competence formation