’’КОЛАБОРАТИВНІ” АКАДЕМІЧНІ ПРОГРАМИ У БРИТАНСЬКИХ, ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ВНЗ ЯК ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ (ЄВРОМОВИ, АКАДЕМАСПЕКТ) (СТУПЕНІ - ПїСЛЯДИШІОМНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ СПЕЦІАЛІСТІВ)

Автор(и)

  • Г.С. Воронка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6831

Анотація

’’Collaborative” Programs - is a regulated element in realization o f Instruction - Educational Process at British Universities. In realization of ’’Collaborative” Programs is regulated Learning of Modular Courses- programs fragments in ’’partner” Universities: in/outside Britain (in continental West European countries, USA, Canada). ”Collaborative ” realization - is acmealogic for agents: Students, PG Students; Lecturers, Tutors, Instructors. 

In processes of realization of ’’Cooperative ” Programs by Students are being developed skills o f academic (English Language) Communication; adapting to the alternative (academic, social, behavioral, production ) media; strategic search placement (in affiliations o f TN Corporations - British, European). As results in realization of ”TransEuropean” programs British alumni are - “apriori”: globally educated, trained, informed, competitive.

Conceptual Terms: ’’Collaborative” (cooperative, partner, trans-European (continental) academic programs, diversified University media, pedagogic socialization, adapted communication.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 57 / PDF downloads: 37

Посилання

Першукова О. Європейська багатомовність в освіті // Шлях освіти - 2000. - №4. - С . 24-26.

Семенець О.Є. Викладання іноземних мов і нове мислення // Проблемы высшей школы. - 1991. - Вып. 73. - С. 5-12.

Степенко Г. Співробітництво в галузі вивчення іноземних мов // Шлях освіти. - 1996. - № 1. - С. 43-44.

Тараненко І. Європейський досвід двомовного навчання // Шлях освіти. - 1997. - № 4. - С. 19-22.

Тарнопольский О.Б. Интенсивные курсы английского языка в Украине и США: черты сходства и различия // Іноземні мови. - 1996. - №4. - С. 44-47.

Тарнопольский О.Б. Пути интенсификации обучения иностранному языку в неязыковом вузе // Проблемы высшей школы. - 1991. - Вып. 73. - С. 85-90.

Хоменко Л .Я. Нові методи навчання на Заході // Іноземні мови. - 1998. - № 1 - C. 32-35.

Scottish Doctoral Programme & Masters Degrees in Economics (Economics and Finance / Economics of Transition). 8p.

Graduate Studies in Economic and Social History (MA in International Economic History; MA in Urban History; M Phil, PhD by Thesis)/ Leicester University, 20 p.

MA in European Urbanisation. Leicester University, 6 p.

Downloads

Опубліковано

15-12-2008

Як цитувати

Воронка H. (2008). ’’КОЛАБОРАТИВНІ” АКАДЕМІЧНІ ПРОГРАМИ У БРИТАНСЬКИХ, ЗАХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ ВНЗ ЯК ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ (ЄВРОМОВИ, АКАДЕМАСПЕКТ) (СТУПЕНІ - ПїСЛЯДИШІОМНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ СПЕЦІАЛІСТІВ). Educational Dimension, 23, 16–22. https://doi.org/10.31812/educdim.6831

Номер

Розділ

Статті