ORGANIZATION OF HIGHER EDUCATIONAL MANAGEMENT SCHOOLS OF SWITZERLAND

Authors

  • T.A. Radchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6848

Keywords:

system of higher education, organization of management, university, the Confederation, canton

Abstract

The article deals with the university type of the system of higher education in Switzerland. Peculiarity of management of Swiss higher school is analysed, different components of this structure are defined. The emphasis is put on the principie of close cooperation between the Confederation and the cantons as well as the distribution of powers.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 64

References

Буховцев А. Важная статья швейцарского экспорта // Обучение за рубежом. - 1999/2000. -№> 12-1. - С. 44-52

Конституция Швейцарии (Швейцарской Конфедерации) от 18 апреля 1999г. // Конституции государств Европы: В 3-х т. Т. 3 / Под общ. ред. Л.А.Окунькова. - М.: НОРМА, 2001. - С. 531-581

Хагер Ф.-П. Швейцария // Салимова К., Додде Н. Педагогика народов мира: история и современность. - М.: Педагогическое общество России, 2001. - С . 456-483

Ямпольская О. Система образования в Швейцарии // Теория и практика управления. - 2004. - №9. - С. 34-41

Garke Е. Higher Education in Switzerland. CEPES, Bucharest, 1984. - 87 p.

Organization of Higher Education in Switzerland [Електронний ресурс]. - Режим доступу: 16.02.2008 <http://www.eda.admin.ch/eda/en/home/reps/naineri/vusa/wasemb/scitec/wassth/washes/wasohe.html>. - Загол. з екрану. - англ.

Studying in Switzerland - Swiss University System [Електронний ресурс]. - Режим доступу: травень 2005: <http://www.swissuniversity.ch/study>. - Загол. з екрану. - англ.

Short portrait of the SUC [Електронний ресурс]. - Режим доступу: 02.06.08: <http://www.cus.ch/wEnglisch/portrait/index.php>. - Загол. з екрану. - англ.

Published

15-12-2008

How to Cite

Radchenko, T. (2008). ORGANIZATION OF HIGHER EDUCATIONAL MANAGEMENT SCHOOLS OF SWITZERLAND. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 23, 131–137. https://doi.org/10.31812/educdim.6848

Issue

Section

Articles