MAIN ASPECTS OF UKRAINE'S EDUCATIONAL EUROPEAN INTEGRATION

Authors

  • L.N. Sotokina
  • O.M. Shelomovska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6851

Keywords:

education, eurointegration, Bologna process, quality of education, bachelor, specialist, mobility, European educational space, education testing, competitiveness

Abstract

The given article is devoted to the analysis of role of education in society. Attention on its anal is is in modern terms is accented, from this industry not only the future of man, citizen but also states depends on the whole. Basic principles of reformation of Ukrainian educational industry in the conditions of eurointegration are considered. In the article is heaved up a question about some disparities of European educational requirements to the traditional postulates of the system Ukrainian education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 69

References

Андрущенко В.П. Роздуми про освіту: Статті, нариси, інтерв’ю. - K.: Знання України, 2005. - 804 с.

Болонський процес у фактах і документах (Сорбонна-Болонья-Саламанка-Прага-Берлін) / Упорядники: Степко М.Ф., Болюбаш Я.Я., Шинкарук В.Д., Г’рубінко В.В., Бабин І.І. - Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. - 52 с.

Журавський B.C. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти: Наук.-метод. вид. / B.C. Журавський, М.З. Згуровський; М-во освіти і науки України, Нац. техн. ун-т України "Київ, політехн. ін-т". - K.: Політехніка, 2003. - 195 с.

Звіт за результатами дослідження думки студентів стосовно якості роботи стосовно інституту кураторства.- Дніпродзержинськ, ДДТУ. - 2008. - 4 с.

Зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх

навчальних закладів. 2008 p.: Інформаційні матеріали / Український центр оцінювання якості освіти: Уклад.: І. Л. Лікарчук (наук, ред.) та ін. — K., 2007. — 288 с.

Іванько O.A. Болонський процес і проблеми модернізації учбового процесу у вищих навчальних закладах України // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. — 2006. — N 7. — С. 40-43.

Мороз І. Болонський процес - це конкретні рішення та дії // Вища освіта України. - 2005. - №1. - С. 29-36.

Підсумкова колегія МОН // Освіта України. - 27 лютого 2007. - №16-17.

Порівняння технології тестування із вступними іспитами до ВНЗ // http://www.osvita.org.ua/ukrtest/articles.

Солодков В.Т. Соціологічні аспекти Болонського процесу // www.cippe.edu.ua.

Тимошенко 3.I. Соціально-політичні аспекти та перспективи участі України в Болонському процесі // Україна - суб’єкт європейського освітнього простору. - K.: Вид-во європейського ун-ту, 2005.

Published

15-12-2008

How to Cite

Sotokina, L., & Shelomovska, O. (2008). MAIN ASPECTS OF UKRAINE’S EDUCATIONAL EUROPEAN INTEGRATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 23, 150–158. https://doi.org/10.31812/educdim.6851

Issue

Section

Articles