USE OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS AIMED ON THE FORMATION OF INTELLECTUAL STUDENTS' SKILLS

Authors

  • O.V. Buhriy Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6896

Keywords:

cognitive task, intellectual skills, intellectual activity

Abstract

The article deals with the principal features of a cognitive assignments system. Its influence on formation students' intelligence skills has been revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 133 / PDF downloads: 61

References

Лернер И.Я. Учебньїе умения и их функции в процессе обучения / И. Я. Лернер // Роль учебной литературьі в формирования общих учебньїх умений и навьїков школьников : материалы VI пленума Ученого методического совета при АП СССР. - М. : Педагогика,

- С. 19-33.

Пидкасистьій П.И. Самостоятельная деятельность учащихся в обучении / П.И. Пидкасистьій, Б.И. Коротяев. - М. : Знание, 1978. - 77 с.

Шамова Т.И. Проблема активизации учення школьников (Дидактическая компетенция и пуги реализации принципа активності! в обучении): дисс. ... доктора пед. наук / Т.И. Шамова. - М., 1977. - 386 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Buhriy, O. (2009). USE OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS AIMED ON THE FORMATION OF INTELLECTUAL STUDENTS’ SKILLS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 37–51. https://doi.org/10.31812/educdim.6896

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy