USE OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS AIMED ON THE FORMATION OF INTELLECTUAL STUDENTS' SKILLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6896

Keywords:

cognitive task, intellectual skills, intellectual activity

Abstract

The article deals with the principal features of a cognitive assignments system. Its influence on formation students' intelligence skills has been revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Лернер И.Я. Учебньїе умения и их функции в процессе обучения / И. Я. Лернер // Роль учебной литературьі в формирования общих учебньїх умений и навьїков школьников : материалы VI пленума Ученого методического совета при АП СССР. - М. : Педагогика,

- С. 19-33.

Пидкасистьій П.И. Самостоятельная деятельность учащихся в обучении / П.И. Пидкасистьій, Б.И. Коротяев. - М. : Знание, 1978. - 77 с.

Шамова Т.И. Проблема активизации учення школьников (Дидактическая компетенция и пуги реализации принципа активності! в обучении): дисс. ... доктора пед. наук / Т.И. Шамова. - М., 1977. - 386 с.

Published

23-06-2009

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

How to Cite

USE OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE TASKS AIMED ON THE FORMATION OF INTELLECTUAL STUDENTS’ SKILLS. (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 37-51. https://doi.org/10.31812/educdim.6896

Most read articles by the same author(s)