FORMATION OF CHORAL CONDUCTING SKILLS IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE MUSIC TEACHER IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • A.V. Bondarenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6900

Keywords:

choral skills, technical skills of choral conducting, future teacher of music, methods of formation of technical skills of choral conducting

Abstract

In article the problem of formation of skills of choral conducting in vocational training the future teacher of music is examined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 69 / PDF downloads: 41

References

Україна XXI століття. Державна програма «Освіта». - К.: Райдуга, 1994. - 61 с.

Кондрашова Л.В. Проблеми вьісшей школи в аспекте Болонского процесса / Л. В. Кондрашова // Педагогіка вишої та середньої школи : збірник наукових праць / гол. ред. - докт. пед. наук, проф. В.К. Буряк. - Кривий Ріг : КДПУ, 2004. - Вил. 8. - С. 213. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/6119

Філософський словник / за ред. В.І. Шинкарука. - 2 вид. перероб. і доп. - К.: Гол. ред. УРЕ, 1986. - 800 с.

Сучасний тлумачний психологічний словник / за ред. В.Б. Шапар. - X.: Прапор, 2007. - 640 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. - К.: Либідь, 1997. — 376 с.

Птица Клавдий Борисович. Мастера хорового искусства в московской консерватории. — М.: Музика, 1970.

Концепція самоорганізації розвитку особистості учня у навчально- виховному процесі / М. Аверін, Т. Аверіна, Ю. Болотін, Є. Львов // Рідна школа. - 1993. - № 8. - С. 53-60.

Ержемский Г.Л. Психология дирижирования / Г.Л. Ержемский // Некоторие вопроси исполнительства и творческого взаимодействия дирижйра с музикальним коллективом. - М.: Музика, 1988. - С. 80.

Published

23-06-2009

How to Cite

Bondarenko, A. (2009). FORMATION OF CHORAL CONDUCTING SKILLS IN THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE MUSIC TEACHER IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Educational Dimension, 25, 70–78. https://doi.org/10.31812/educdim.6900

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy