COMMUNICATIVE COMPETENCE AS REQUIRED ELEMENT OF A PROFESSIONAL CROPS MANAGER
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6922Keywords:
training in university, professional culture, communicative competence, communicative knowledge, abilities and skills, communicative interactionAbstract
This article is devoted to the issue of communicative competence forming in the context of the professional culture of student-managers in the university. There are given requirements for the manager in the XXI century, requirements for the communicative knowledge and skills. Submitted assumptions for the formation communicative knowledge and skills and expected as a result of the proposed action results.
Downloads
Metrics
References
Балл Г.О. Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічних сферах) / Г.О. Балл. - Житомир: ПП «Рута», Видавництво «Волинь», 2008. - 232 с.
Емельянов Ю.Н. Активнеє социально-психологическое обучение / Ю.Н.Емельянов. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1985. - 161 с.
Крупський О.П. Розвиток комунікативної компетентності студентської молоді / О.П. Крупський, В.В.Кириченко // Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції «Виховна парадигма в системі національної вищої школи: головні складові та джерела». - Дніпропетровськ, 2003. - С. 104-107.
Экономическая психология / ред. И. В. Андреевой - СПб: Пятер, 2000. - 512 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 A.P. Krupskiy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.