FORMATION OF POLY-ART SKILLS OF THE FUTURE LEADER OF CHILDREN'S CHOREOGRAPHIC COLLECTION

Authors

  • K.Yu. Markina Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6923

Keywords:

highly artistic skills, instructor of children's choreographic group, polyfunctional culture, synthetic art, integration of various

Abstract

In this article the necessity of formation of highly artistic skills of the future instructor of children's choreographic group in the process of choreographic activities is examined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 113 / PDF downloads: 69

References

Богоявленская Д.Б. О предмете и мето дике исследованиЙ творческих способностей / Д.Б. Богоявленская // Психологический журнал. - 1995. - Т. 16. - № 5. - С. 205-220.

Годовський В.М. Теорія і методика роботи з ДХК : [метод рекомендації, лекції, навчальна програма] / В.М. Годовський, В.І.Арабська. - Рівне : РДГУ, 2006. - 72 с.

Колногузенко Б.М. Методика роботи з хореографічним колективом. Хореографічна робота з дітьми: [навч. посібник] - Б.М. Колногузенко. - Харків : ХДАК, 2005. - 135 с.

Коменский Я.А. Избранньге педагогические сочинения і Я. А. Коменский. - М.: Педагогика, 1955. - 426 с.

Константиновский В.С. Учить прекрасному / В.С.Константиновский. - М. : Молодая гвардия, 1973. - 198 с.

Шевченко Г.П. Зстетическое воспитание в школе: [учебно- методическое пособие] / Г. П. Шевченко. - К.: Радянська школа, 1985.- 136 с.

Фнлософский знциклопедический словарь / [гл. ред. Л.Ф. Ильичев, П.Н. Федоссев, С.М. Ковалев, В.Г. Панов]. - М.: Советская знциклопедия, 1983. - 375 с.

Щолокова О.П. Основи професійної художньо-естетичної підготовки майбутнього вчителя / О.П. Щолокова. - К. ; Інститут змісту і методики навчання, 1996. - 172 с.

Published

17-06-2022

How to Cite

Markina, K. (2022). FORMATION OF POLY-ART SKILLS OF THE FUTURE LEADER OF CHILDREN’S CHOREOGRAPHIC COLLECTION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 211–217. https://doi.org/10.31812/educdim.6923

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy