STRUCTURAL ANALYSIS OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF PHILOLOGICAL DISCIPLINES AS A COMPLEX INTEGRATIVE FORMATION

Authors

  • O.V. Pakhomova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6937

Keywords:

1

Abstract

The article deals with the stru of professional competence of the future teachers of the philological subjects, the variant and invariant constituent of the professional competence as a complex integrative unit.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 138 / PDF downloads: 71

References

Госудатственнше образовательные стандарти висшего профессионального образования: перспективи развития: [монография]. - М.: Логос, 2004. - 328 с.

Кондрашова Л.В. Процесе обучения в вмешей школе/ Л.В. Кондрашова. - Кривой Рог: КДПУ, 2000. - 218 с.

Присяжная А.Ф. Прогностическая компетентность преподавателя и обучаеммх / А.Ф. Присяжная // Педагогика. - 2005. - №5. - С. 71-78

Шаламова О. Развитие ключевих компетенций будущего учителя иностранного языка / О. Шаламова // Высшее образование в России. - 2006. - № 12. - С. 81 -84.

Published

17-06-2022

How to Cite

Pakhomova, O. (2022). STRUCTURAL ANALYSIS OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF PHILOLOGICAL DISCIPLINES AS A COMPLEX INTEGRATIVE FORMATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 307–314. https://doi.org/10.31812/educdim.6937

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy