PRINCIPLES AND REGULARITIES OF ADAPTATION OF STUDENTS OF PEDAGOGICAL SPECIALTIES TO PROFESSIONAL! ACTIVITIES

Authors

  • A.M. Pryhodiy Chernihiv State National University named after T.G. Shevchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6939

Keywords:

professional adaptation, professional activity, teacher, principles of adaptation, educational-educate process

Abstract

In the article a basic principle of adaptation of students of pedagogical specialities are examined to professional activity in educational establishments, and also opens up conformity to the law of process of professional adaptation of future teachers in the period of studies in higher pedagogical educational establishment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 71 / PDF downloads: 82

References

Андреев В И. Диалектика воспитания и самовоспитания творческой личности. - Казань: Изд. КГУ, 1988. - 238 с.

Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирования личности. - М.: Мисль, 1976. - 157 с.

Асмолов А.Г. Личность как предмет психологического исследования. - М., 1984. - 224 с.

Бозаджиев В.А. Адаптапия студентов младших курсов в вузе. // Вестник. - Челябинск: ЧГАКИ. - 2003. - №8. - С. 32-38.

Бондаревская Е.В. Ценностнме основания личностно ориентированного подхода воспитания // Педагогика. — 1995. — №4. - С. 29-36.

Брудний В.И., Катаков А.Б. Адаптация студентов младших курсов вуза. - М.: НИИВШ, 1975. - 36 с.

Вилюнас В.К. Психологические механизмьі мотивации человека. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990. - 228 с.

Козарь Н.И. Адаптация первокурсников к условиям обучения в вузе// Психология. - 1979. -№16. - С. 151-156.

Петров А.Ю. Професіональная адаптация студентов вуза: Монография. - Челябинск: Изд-во Челяб. академии культури и ис-ва, 2004.- 185 с.

Стригин В.В., Петров А.Ю. Здоровьесбережение в современном образовательном учреждении: Монография. - Челябинск: Изд-во Челяб. академии культури и ис-ва, 2004ю - 171 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Pryhodiy, A. (2009). PRINCIPLES AND REGULARITIES OF ADAPTATION OF STUDENTS OF PEDAGOGICAL SPECIALTIES TO PROFESSIONAL! ACTIVITIES. Educational Dimension, 25, 320–329. https://doi.org/10.31812/educdim.6939

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy