THE IMPORTANCE OF THE DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES IN STUDENTS OF PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Authors

  • L.V. Saprykina Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6942

Keywords:

creative personality, creativity, future teachers

Abstract

The article is dedicated to review and substantiation of the importance of creativity development for the students of pedagogical universities. The author pays special attention to students' creative abilities considering them as a driving force for the personal creative potential enhancement, development of students' ability to treat reality creatively, to solve practical tasks independently, to be ready for self-improvement and self-education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 83

References

Абдулина О.А. Общепедагогическая подготовка в системе вьісшего педагогического образования/ О.А. Абдулина - М.: Просвещение, 1990. - 141 с.

Превентивна педагогіка: навч. посіб./ Л.В.Кондрашова - Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - 304 с.

Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя: навч.посіб/ С.О.Сисоєва - К.: ІСДОУ, 1994. -112 с.

Кондрашова Л.В. Формирование творческого стиля деятельности будущого учителя. 36. наук, праць. Пед. науки. Випуск 8. - Херсон: Айлант, 1999. - С. 8-14.

Реклама і дизайн XXI сторіччя: освіта, культура, економіка: 36. наук, праць / Ред. кол.: М.П. Ліфінцев (голов. ред.), Є.А.Антонович (упоряд. і відп. ред.), А.В. Чебикін та ін. - К.: ІППР, 2001,- Вип. 2. - 270 с.

Смагло Н.С. Сучасні аспекти розвитку творчої особистості/ Н.С.Смагло // Дайджест педагогічних ідей та технологій. - 2002. — №3. - С. 32-35.

Published

23-06-2009

How to Cite

Saprykina, L. (2009). THE IMPORTANCE OF THE DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES IN STUDENTS OF PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 343–349. https://doi.org/10.31812/educdim.6942

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy