BASIC PRINCIPLES OF THE COGNITIVE COMPONENT OF THE ARTISTIC AND PEDAGOGICAL COMPETENCE OF THE FUTURE TEACHER OF FINE ARTS

Authors

  • O. Smirnova Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after G. Skovoroda

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6945

Keywords:

competence and competence, artistic and pedagogical competence

Abstract

The article reveals the gist of cognitive competence of artistic pedagogical competence of the future art teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 75 / PDF downloads: 44

References

Бігич О.Б. Формування у студентів методичної компетенції вчителів іноземної мови початкової школи / О.Б.Бігнч Н Іноземні мови. - 2002. - №2. - С. 27-31.

Васильєва И.И. Психологические особенности диалога: автореф. дис. на соискание уч. степени канд. психол. наук / И.И. Васильєва. - М., 1984. - 24 с.

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У.Гончаренко. - К.: Либідь, 1997. - 375 с.

Грнньова В.М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя / В.М. Гриньова,- Харків: Основа, 1998. - 300 с.

Емельянов Ю.Н. Активнеє социально-психологическое обучение / Ю.Н. Емельянов. - Л.: Изд-во ЛГУ, 1985. - 168 с.

Жуков Ю.М. Диагностика и развитие компетентностн в общении / Ю.М. Жуков, Л.А. Петровская, П.В. Растенников. - М.: Изд-во МГУ, 1990,- 104 с.

Лозова В.І. Питання теорії виховання / В.І.Лозова, Г.В.Троцко. - К., 1994. - 160 с.

Пометун О. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті / О. Пометун // Основна школа. - 2005. - №3-4. - С. 51.

Тамбовкина Т.Ю. Развитие профессиональной автономии у будущих учителей иностранного язика с использованием метода проектов / Т.Ю. Тамбовкина // Иностранные язики в школе. - 2000. - №35. - С. 63-68.

Published

23-06-2009

How to Cite

Smirnova, O. (2009). BASIC PRINCIPLES OF THE COGNITIVE COMPONENT OF THE ARTISTIC AND PEDAGOGICAL COMPETENCE OF THE FUTURE TEACHER OF FINE ARTS. Educational Dimension, 25, 355–361. https://doi.org/10.31812/educdim.6945

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy