ADAPTATION OF STUDENTS TO THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE CIVILIAN OPERATIONAL AND RESCUE SERVICE PROTECTION OF THE MOE OF EMERGENCY OF UKRAINE

Authors

  • A.A. Balytska Chernobyl Heroes Fire Safety Academy of the Ministry of Emergencies of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6948

Abstract

It deals with the adaptive and developing conception of cadets' socialization in course of studying at fire fighting technical higher educational.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 98

References

Алексеева О.Ф. Индивидуально - психологический фактор адаптации субьекта учебной деятельности. - М.: Наука, 1995. - 23 с.

Андреева Д.О. О понятий адаптации, исследование адаптации к условиям учебы в вузе. // Человек и общество - Л., ЛГУ, 1973, - № 13. - С. 65-66.

Большая советская знциклопедия - Г., 1972. - Т. 1.- 608 с.

Васильєв Г.І. Особенности адаптационного процесса курсантов вуза «закритого типа» - Одесса: Вестник Одесского институга внутренних дел. № 4, 1997. - С. 132-137.

Горліченко М.Г. Факторі адаптації курсантов військового вузу // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету. (36. наук, пр.) - Одеса: ПДПУ ім. К.Д. Ушинського, 2001. - Вип. 3-4.- С. 147-151.

Инженерная психология / [ред. А.Н. Леонтьєва и др.] - М., 1964.

Павлушенко В.М. Спецьіфика процесса адаптации слушателей воєнних вузов к профессиональной деятельности // Сборник научних трудов № 18, Ч. II. - Хмельниикий: Издательство НАПВУ, 2001. - С. 292-296.

Платонов К.К. Краткий словарь психологических понятий. - М., 1981.

Селье Г. Стресе без дистресса / Общ. ред. Е.М. Крепса, предисловие Ю.М. Саарма. - М.: Прогресе, 1982. - 128 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Balytska, A. (2009). ADAPTATION OF STUDENTS TO THE PROFESSIONAL ACTIVITY OF THE CIVILIAN OPERATIONAL AND RESCUE SERVICE PROTECTION OF THE MOE OF EMERGENCY OF UKRAINE. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 379–385. https://doi.org/10.31812/educdim.6948

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy