DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF THE FUTURE TEACHER IN THE PROCESS OF HIGHER EDUCATION

Authors

  • O.V. Kazanji Mykolayiv National University named after V.O. Sukhomlynsky

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6953

Keywords:

pedagogical creative works, creative teacher, methodic of development of creative abilities

Abstract

In this article the essence of pedagogical creative works is considered some qualities of creative teacher are defined and the experimental methodic of development of future teachers creative abilities during university training is revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 72 / PDF downloads: 64

References

Андреев В.И. Диалектиха воспитания и самовоспитания •пюрческой личности / В.И.Андреев - Казань, 1988. - 228 с.

Загвязинский В.И. Педагогическое творчество учителя / В.И.Загвязинский - М., 1987.-159 с.

Кан-Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое творчество учителя / В.А. Кан-Калик, Н.Д. Никандров-М., 1987. - 159 с.

Лузина Л.М. Формирование творческой индивндуальности учителя в педвузе/ Л.М. Лузнна - Ташкент, 1986. - 102 с.

Основи педагогічної творчості вчителя: Навчально-методичний план і програма курсу для педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів / [Укл. С.О. Сисоєвої, В.І. Барко, І.В. Бушовський та ін.]-К., 1991. - 32 с.

Поташних М.М. Педагогическое творчество: Проблемні развития и опыт. Пособие для учителя / М.М. Податник - К., 1988. - С. 5-60.

Рувинский Л.И. Теория самовоспитания/ Л.И. Рувинский - М., 1957. - Т.1. - 303 с.

Сидоренко Т. Творчість у діяльності вчителя/ Т. Сидоренко // Рідна школа. - 2001. - №5. - С. 55-57.

Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя: Навчальний посібник/ С.О. Сисоєва - К.: ІСДОУ, 1994. -112 с.

Шакуров Р.Х. Творческий рост педагога/ Р.Х. Шакуров - М., 1985. - 80 с.

Щербакова К.І. Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. - К., 1990.- 166 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Kazanji, O. (2009). DEVELOPMENT OF CREATIVE ABILITIES OF THE FUTURE TEACHER IN THE PROCESS OF HIGHER EDUCATION. Educational Dimension, 25, 412–419. https://doi.org/10.31812/educdim.6953

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy